Хтось, з ким можна побігати. Підліткове і хороше

24. «С кем бы побегать» - Давид Гроссман
(російською, кіндл, художня)

с кем бы побегать
Це книжка з глибин мого списку хотілок на лайвлібі, додана туди мільйон років тому з причин вже забутих історією. Я чомусь вирішила, що це буде добра дитяча казочка, не обов’язково з магією, але точно з сльозами від мі-мі-мі. А отримала гостросюжетний young adult з мафією і наркотиками. Чимось нагаладо мені про «Щиголя» (жахливо звучить) Донни Тартт, тільки головні герої не дорослішають.

«Мы с моей тенью отправились в путь»

Перша третина книжки мене просто зачарувала, бо я нічого не знаю про Ізраїль, Хлопчик із собакою бігають по Єрусалиму і занходять дивовижних людей. Йому 16-ть, він звичайний підліток з досить класичними підлітковими проблемами, але раптом життя підсовує йому Місію з великої букви МЕ - знайти власника собаки.

Вона - дівчинка з прекрасним голосом і купою психологічних травм і свою Місію визначила сама. Таку важку і заплутану, але таку необхідну, що я не буду спойлерить.

«Бывает минута, когда делаешь один малюсенький шажек, всего на волосок в сторону от привычной дорожки, и после этого ты уже обязана шагнуть туда и второй ногой, и вот ты уже на неведомом пути. И каждый шаг более или менее логичен и следует из предыдущего, но ты вдруг просыпаешься в каком-то кошмаре»

Їх історї розповідаються паралельно, і обидва персонажі прекрасні. Другорядні, як на мене, ще прекрасніші, особливо грецька монахиня Теодора, яка 50 років не виходить з обителі, і ресторатор Лея з її шрамами і диво-дитиною. Їх усіх пов’язує собака Дінка (в оригіналі Dinah, як кицька Аліси), та, з ким можна бігати і хто завжди приведе у правильне місце.

Трохи забагато подій видаються визначеними наперед чи то законами жанру, чи небесним провидінням. Але в кінці кінців це роман про підлітків і для підлітків, а їм, навіть більше ніж дітям, треба щоб хороші хлопці, дівчата і собаки перемагали поганих. Та і дорослим це теж не завадить.

Виявляється, по цій книжці зняли фільм не так давно і дівчинка там виглядає точно так як я собі її уявляла.

с кем бы побегать фильм


P.S. Хороша музична підбірка, для тих, хто не поліниться погуглить. Наприклад, Leonard Cohen - Suzanne i God bless the child - Billy Holliday


Коментарі

Популярні публікації