Сканер, принтер, телефон — Вибірай сєбє любой



37. «Отказываюсь выбирать!» — Барбара Шер (російською, кіндл, нонфікшн)


Не так давно мені порадили почитати Шер в коментарі до статті про кризу самоідентифікації зі словами «да ти же просто сканєр!» Кілька років тому ця тема була популярною, всі ми, 20-річні і невизначені, хотіли бути особливими. Але кинжки я тоді не читала. А тепер от добралась — і мене ледь не знудило від надміру мотивації.



Головний посил: якщо ти кидаєшся в усі крайнощі і не можеш визначитись, що тобі робити з життям (професійно у даному разі), то все з тобою насправді ок, просто ти сканер. Не можу спокійно читати це слово, якесь воно геть непідходяше, але як вже назвали. Сканер - він як бджілка, каже Шер, літає з однієї квіточки на іншу, від одного заняття до іншого, в пошуках свого особливого нектару. Головне - визначити, що це за нектар. Далі пані Барбара наводить купу прикладів робіт для тих, у кого задофіга інтересів, захоплень і хобі, класифікує їх (не хобі, сканерів) і всіляко доводить, що вони не неправильні.

Чйорт, де мої 20, я би їй повірила! А зараз просто повірити мало, слова "щас я вам поможу" геть не переконують. Так, місцями я думала «оооо, вона ж описує саме мене, це все я! давай, розкажи що мені з собою робити!» І вона таки обіцяла це розказати, багато обіцяла, щедро. А потім ніби й розповідала, але далеко не так переконливо, як обіцяла.

Інструментарій, який тут пропонується, трохи застарілий (книжка теж не нова). І більше для тих, хто любить все робити руками. Ну там папки на кільцях, книга-щоденник, роздруківки з інтернету. Більшість вправ мені робити було влом. Але от цікава штука, деякі інструменти з тих, які радить Шер, я сама собі вигадала раніше (трекер пріоритетів, пообіцяти комусь дедлайн).

Ладно, якщо забути про те саме слово, яке я більше не хочу писати, ця книжка вчить двом корисним речам (принаймні намагається): 1) хотіти всього і відразу - це нормально, як і не доводити справу до кінця 2) треба розуміти чого ти конкретно хочеш. У - усвідомленість. Чи увага, кому як більше подобається.

Але головний висновок такий: називай себе хоч сканером, хоч принтером, хоч телефоном-автоматом, жодна книжка не навчить самоприйняттю, поки сам до нього не прийдеш. Амінь.

Коментарі

Популярні публікації